Cik Ping telah berpindah

Ini URL Cik Ping yang terbaru : http://lovepinksneakers.blogspot.com/
TQ...

Friday 17 April 2009

Ketukan ke-8: Kisah politik semasa

gua bukan apa sbnrnya
gua bengang dgn sikap potician kita
buat sesuatu perkata tu ikut sukahati dia je
tak pikir rakyat ke
ekonomi tgh senak pun masih nak bercakaran sama sendiri

diorg ingt gelaran ahli politik tu maknanya leh berpolitik sepanjang masa ke
xperlu fikir kerja untuk berbakti kepada rakyat ke?
gua fed up la dgn diorg ni

kisah terbaru bekas TKM 1 penang tu
senang2 hati je nak letak jawata sbgai ADUN
dia ingt ADUN tu jawatan ke?
itu amanah rakyat!!
rakyat yg pilih
so kena mintak perkenan rakyat la
bila kerusi tu dah kosong maknanya kena ada pilihanraya kecil
pilihanraya tu akan guna duit yang banyak
duit sapa yg yg akan di guna?
duit rakyat jgk..
satu2 pilihanraya kecil ni kosnya stgh juta..
tu baru duit yg SPR yg kuarkan
lum campur duit POLIS lg
duit nak berkempen lagi
duit untuk projek mee segera lg..


gua rasa la kan
mana2 YB yg letak jawatan kerana sbb peribadi tu bahalol!
kalau meninggal tu lain crite la kan
len kali wat undang2 camni
sapa yg letak jawatan samada ADUN or PARLIMEN kena bayar pampasan
sekurang2nya RM500 000

okla..
cerita pasal politik ni wat gua rasa nak ludah je muka2 diorg ni
wa chow dulu la

No comments:

Post a Comment